De V50 (verkocht)

Te Koop: Vespa 50R

Dit ronde koplamp model Vespaatje, dat sinds 1964 tot in de jaren 80 onveranderd geproduceerd werd, is 1 van de meergezochte oldtimer Vespa bromscooter modellen.

Mijn V50 is qua model nog helemaal gelijk aan de oude, maar heeft naast een restauratie (alle lagers/rubbers/chroom/lak) ook een behoorlijk upgrade gekregen naar meer hedendaagse standaarden:
- een zwarte custom flamejob op gun metal grey metalic (heeft wel gebruiksporen, geen roest, frame is hard en recht)
- trommels naar 10" omgebouwd (betere remmen)
- de banden zijn nagelnieuwe 90/90/10 Schwalbe Weathermans (betere wegligging, meer grip, veiliger & sneller dan de originele 9" bandjes)
- de veren zijn vervangen door sportveren (ook voor een beter wegligging, achterveer is van Worb5)
- contactpuntenonsteking omgebouwd naar electrische ontsteking (makkelijker af te stellen, 12V ipv 6V - dus meer licht)
- originele heldere glazen Siem koplamp
- 19.19 PK Carb
- 75cc HP Polini Aluminium Cilinder (brute power: net over de 5pk op de dyno)
- carters aangepast op HP75 spoelpoorten
- automatica krukas en vliegwiel (grotere happer in de krukas, iets lichter vliegwiel)
- aangepaste vertanding
- verstevigde 3 plaats koppeling
- alle kabels met Teflon coating (dit scootertje is zo soepel dat je kleine zus er makkelijk op wegrijdt)
- ET3 Banaan uitlaat (goeie trekkracht, minder opvallend dan een raceuitlaat)
- motor ophang rubbers vervangen door stijvere rubbers (betere wegligging in bochten)
- goed verstopte begrenzer

Deze scooter heeft afgelopen de zomer zonder problemen de Ijsselkrieg gereden, en heeft me trouw door heel Nederland vervoerd tijdens de vakantie in eigen land daarna.

Je kunt foto's van de scooter tijdens de Ijsselkrieg, de vakantie, of tijdens andere ritten van de laatste tijd zien hier op Vespresso, je vind er ook foto's van de geschiedenis van de V50 sinds ik hem heb, de restauratie en foto's van het opbouwen van het motorblok.

Samengevat:
Paintjob Kwaliteit: 6 - er zijn gebruiksporen
Paintjob Stijl: 10 - ;)
Frame: 8 - strak / recht / geen overmatige roest
Mechaniek: 10 - net gereviseerd blok (details/foto's aanwezig) dat vorig jaar getuned werd.
Onderdelen: 10 - alle losse onderdelen zijn een jaar oud (velgen/vering/etc.)
Banden: 9 - net vervangen

Ben je op zoek naar een betrouwbare (wolf-in-schaapskleren) scooter (met kenteken) om lekker op te gaan cruisen van de zomer, dan is dit je scoot!